• Fraktfritt på köp över 250 kr | Ingen fakturaavgift
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna

VANLIGA FRÅGOR


HUR KAN NI HÅLLA SÅ LÅGA PRISER PÅ DEKORPLAST?

Vi köper in vår dekorplast i stora volymer och får därigenom tillgång till låga inköpspriser. Vi har låga fasta kostnader och genom att specialisera oss inom just dekorplast är vår hantering mycket kostnadseffektiv.

 

ÄR DEKORPLASTEN AV BRA KVALITET?

Ja, vi säljer endast produkter av högsta kvalitet. Alla våra dekorplastprodukter har en skyddsfilm på baksidan och fäster ordentligt. Dekorplasten innehåller inga gifter eller farliga ämnen. Fönsterfilmens tjocklek skiljer sig något åt mellan olika produkter (p.g.a. tillverkningsteknik och material) men ligger vanligtvis runt 0,10 mm. 

 

VAD HÄNDER OM JAG INTE BLIR NÖJD?

Om du av någon anledning inte är nöjd med din dekorplast lämnar vi en unik nöjd-kund-garanti. Hos oss ska alla vara nöjda!

 

ÄR DET SVÅRT ATT SÄTTA UPP DEKORPLASTEN?

Nej, det är väldigt enkelt. Dekorplasten är en produkt framtagen för att  vem som helst ska kunna få ett snyggt resultat. Tillsammans med dina produkter följer givetvis instruktioner på svenska för att du ska få ett perfekt resultat!

Vi brukar säga att det svåraste momentet är att pilla bort skyddsplasten på baksidan :-)


KAN JAG ANVÄNDA DEKORPLASTEN UTOMHUS?

Nej, vår dekorplast är gjord för inomhusbruk. 

 

KAN JAG SÄTTA UPP DEKORPLASTEN I BADRUMMET?

Vår dekorplast fungerar bra även i badrum och fuktiga miljöer. Den ska dock inte monteras på extremt varma platser, som t.ex. i bastu.

 

VAD ÄR DEKORPLASTEN GJORD AV?

Dekorplast består av en tunn plastfilm med en tjocklek på ca  0,10 mm, lite beroende på produkt. På baksidan sitter en tunn skyddsfilm som tas bort innan dekorplasten monteras där du vill ha den. Produkten innehåller inga gifter eller farliga ämnen.  Produktionen sker under goda sociala förhållanden.

 

HUR BETALAR JAG?

Du väljer själv det betalsätt som passar dig bäst i kassan. Vi erbjuder en mängd olika betalningsalternativ i samarbete med KLARNA.

 

HUR LEVERERAS VARORNA?

Vi använder oss främst av DHL som transportör. När vi skickar dina varor så får du ett meddelande om detta till den e-mailadress du angivit. När paketet sedan anländer till din ort så får du ett sms (eller mail om du inte angivit mobilnummer) med information om utlämningsställe där du kan hämta upp ditt paket. Ofta är det närmaste servicebutik. Du har då 14 dagar på dig att gå dit och hämta dina varor när det passar dig. Vid mindre beställningar som får plast i små och lätta paket kan vi ibland använda Postens leveransalternativ.

Vi erbjuder företag i Sverige direktleverans till arbetsplatsen med DHL Företagspaket. För detta tar vi en lite högre fraktavgift och du väljer själv i kassan om du vill använda dig av detta alternativ eller om du vill hämta ut ditt paket på ett utlämningsställe när det passar dig. Väljer du det senare alternativet så får du en sms-avisering precis som privatpersoner.

 

HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI? 

Vi skickar din beställning inom 1-2 arbetsdagar. 

 

KAN MAN FÅ EXPRESSLEVERANS?

Om du har väldigt bråttom så skicka ett mail till vår kundtjänst. Vi gör då vårt bästa för att tillmötesgå dina önskemål, men kan inte lämna någon absolut garanti.

 

KAN JAG BESTÄLLA FRÅN ANDRA LÄNDER ÄN SVERIGE?

I dagsläget levererar vi tyvärr endast till kunder innanför Sveriges gränser.

 

HUR KAN JAG VARA SÄKER PÅ ATT FÄRGER OCH MÖNSTER STÄMMER MED VERKLIGHETEN?

Det finns idag ingen teknik för att visa den verkliga färgen i exakt avbildning på en dator- eller mobilskärm. Resultatet beror helt enkelt på hur varje person ställt in skärmen! Våra färger brukar dock stämma väldigt bra, men för att vara på den säkra sidan kan du beställa hem prover av den dekorplast du är intresserad av. Om du hellre vill så går det bra att mejla vår kundtjänst på [email protected] och berätta vilka prover du är intresserad av eller bara fråga specifikt angående just de produkter du är intresserad av. Vår personal är experter och kan i de flesta situationer ge dig riktigt bra svar.

 

VARFÖR HAR JAG INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE?

När du beställer hos oss får du en orderbekräftelse direkt på skärmen. Vi skickar också per automatik ut en bekräftelse till den email-adress du angivit. Tyvärr händer det att mottagarens e-mail stoppar dessa och de antingen hamnar i "skräpposten" eller helt blockerar dem (vanligast vid hotmail-adresser). Är du osäker och vill ha en ny bekräftelse så kontakta bara vår kundtjänst, vi skickar mer än gärna ut en ny bekräftelse till dig manuellt.

 

VILKA KÖPVILLKOR GÄLLER?

Du hittar våra köpvillkor längst ner på vår sida. För att kunna handla hos oss behöver du också godkänna dessa i kassan.