• Fraktfritt på köp över 250 kr | Ingen fakturaavgift
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna

Köpvillkor

ÅLDERSGRÄNS

Du måste vara minst 18 år för att få handla i Dekorplastbutiken, eller ha målsmans tillstånd.
 

PRISER

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och moms (25%) ingår självklart. Om du aktivt kryssar i att du vill se priserna exkl moms (företag) så visas priserna självklart utan moms.

 

BETALNINGSALTERNATIV

Klarna Checkout - Faktura, delbetalning, direktdebitering, banköverföring, kortbetalning med VISA, Mastercard och Amex (avgift 0 kr)

Olika betalningsalternativ visas när du kommer till kassan. Dekorplastbutiken samarbetar med Klarna AB och använder oss av deras tjänst Klarna Checkout.
Se fullständiga villkor här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/54144/sv_se/checkout

För information om din betalning kontakta Klarna via: www.klarna.com/sv/kundservice

Vid betalning mot faktura via Klarna gäller betalningstiden 14 dagar från den dag dina varor skickas från oss, därför är det viktigt att paketet hämtas ut från paketombudet så fort avisering skett. För att kunna använda dessa betalningsalternativ krävs ditt personnummer och en godkänd kreditbedömning hos vår partner samt att din order sänds till din folkbokföringsadress. Kreditbedömningen resulterar inte i en notering hos kreditinstitut, t.ex UC.

Alla transaktioner genomförs enligt senaste säkerhetsstandarden. Ingen känslig betalningsinformation, som t.ex. kortnummer, hanteras eller lagras av oss på Dekorplastbutiken.se.

 

Swish (Avgift 0 kr)  -  FÖR TILLFÄLLET EJ AKTIVERAT - 

Du betalar direkt med mobilen - snabbt, enkelt och säkert. Allt du behöver är en mobiltelefon och Swish-appen. Swish är en mobiltjänst utvecklad av sex av Sveriges största banker och har idag över 7 miljoner användare.

 

LEVERANSTID

Normalt skickar vi dina beställda varor inom 1-2 arbetsdagar. Skulle det av någon anledning ta längre tid meddelar vi dig anledningen och ny beräknad leveranstid.

 

LEVERANSSÄTT

Vi skickar nästa alla beställningar med spårbara leveranser via DHL, undantaget väldigt små och platta paket som kommer direkt i postlådan. Du hämtar ditt paket hos ditt närmaste ombud (t.ex. en ICA- eller Coopbutik). Du aviseras genom mejl, sms och/eller brev när sändningen kommit fram och är klar att hämtas ut. 

Vi erbjuder företag och organisationer i Sverige direktleverans till arbetsplatsen via DHL Företagspaket. Du måste välja detta alternativ i kassan om du föredrar detta leveranssätt.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget, men självklart hjälper vi till på alla möjliga och omöjliga sätt för att lösa varje situation.

 

FRAKT

Handlar du för mer än 250 kr är leveransen helt fraktfri. Fraktkostnaden för beställningar under detta ordervärde är 49 kr.

Företag som väljer att få varorna levererade direkt till arbetsplatsen (inom Sverige)  betalar en något högre avgift - 79 kr exkl. moms. Väljer företaget att hämta varorna hos närmaste ombud gäller givetvis samma fraktkostnad som för privatpersoner. 

 

MÅTT PÅ BESTÄLLD DEKORPLAST

Dekorplast skärs i de flesta fall till av kunden själv så att dekoren passar det egna projektets mått perfekt. När du beställer en längd och bredd från oss är dessa inte exakta på millimetern. I de flesta fallen skickar vi med ett par centimeter extra på längden. Bredden kan ibland skilja ett par millimeter från angiven bredd, men inte mer än så. Givetvis gäller inte detta om du specifikt beställt din dekorfilm eller kakeldekor i exakta mått genom vår kundtjänst. I det fallet är felmarginalen väldigt liten, endast någon enstaka millimeter.

 

REKLAMATION

Om du fått en produkt som är skadad, felaktig eller på annat sätt defekt så ska du kontakta oss. Mejla till [email protected] så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet.  Självklart ersätter vi dig för varan och eventuell frakt- och fakturaavgift om det skett något misstag från vår sida, men några andra anspråk på ersättning beaktas inte. I de fall en vara byts ut åligger det dig som kund att returnera den felaktiga till oss. Vi skickar i dessa fall en returetikett till dig som du ska använda. Använder du denna står vi för returfrakten. Returer får absolut inte ske mot postförskott och vår kundtjänst skall alltid först kontaktas innan produkter returneras. Maila så hjälper vi dig!

Reklamation av synliga fel ska göras innan produkten används. Vi ber er kontrollera produkten och meddela oss eventuella felaktigheter inom sju (7) dagar efter att du mottagit försändelsen. Som köpare har du ingen rätt att reklamera synliga fel på redan monterade produkter, där t.ex. skyddsplasten avlägsnats. Vid dolda fel eller skador på redan monterade produkter kräver vi normalt ett foto av problemet. Vill du genomföra en reklamation så mejlar du till [email protected], så hjälper vi dig men en smidig hantering.

För oss är det en självklarhet att i alla lägen följa Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag. Det innebär bland annat att du har rätt att häva ditt köp om våra produkters egenskaper inte stämmer överens med våra beskrivningar och vad vi avtalat vid köpet. I Sverige gäller denna reklamationsrätt under tre (3) år. Eventuella tvister skall avgöras av svensk domstol och enligt svensk lag. Ännu har vi inte haft ett enda ärende som vi inte kunnat lösa på ett bra sätt tillsammans med kunden.

 

ÅNGERRÄTT & ÖPPET KÖP

Privatpersoner (ej företag) har enligt Distans- och Hemförsäljningslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Ångerrätten gäller dock inte vid specialbeställda varor (5 §), t.ex. måttbeställd dekorplast eller dekorplast utanför de ordinarie bredder och längder. När du via mail lägger en order på specialbeställda mått samtycker du till att vi skär till dina varor speciellt för dig och att ångerrätten försvinner. Är du osäker på om en vara täcks av ångerrätt och öppet köp så kontakta vår kundtjänst. Vi följer självklart Konsumentverkets rekommendationer (www.konsumentverket.se) och har aldrig haft något ärende som vi inte kunnat lösa på ett bra sätt direkt med kunden.

 

Vid åberopande av Ångerrätt & Öppet köp gäller följande:

1. Kontakta vår kundtjänst på [email protected] inom 14 dagar och returnera sedan varan inom 30 dagar efter att du mottog den.

2. Varan ska vara i oförändrat skick, alltså oanvänd och ej förstörd eller skadad.

3. Varan ska vara komplett och i originalförpackning. Delar av varan accepteras inte. Är returen ej komplett kan returen nekas eller extra kostnader som uppkommer debiteras kunden.

4. Vid retur tillbaka till oss står du som kund för transportrisken om varan skadas. Inga paket löses ut mot postförskott. Säkrast är alltid att spara postkvittot tills returärendet är avklarat.

5. Återbetalning sker inom 30 dagar efter att returen ankommit oss, förutsatt att ovanstående punkter följts.

 

SKADOR PÅ PAKET & PROBLEM MED TRANSPORTEN

Vi står för transportrisken om något händer med ditt paket på vägen till dig, t.ex att det skadas eller kommer bort. Vi besiktigar varje sändning innan den skickas till dig, men skulle det ändå ske något på vägen så åtar vi oss självklart att åtgärda detta. Ofta innebär detta att vi snabbt, och självklart kostnadsfritt, skickar en ny vara. 

Upptäcker du skador på ditt paket är det väldigt viktigt att du anmäler det direkt på utlämningsstället eller till transportbolaget och gör en skadeanmälan. Du ska inte hämta eller lösa ut skadade paket! Du anmäler sedan detta omgående till vår kundtjänst på  mailen [email protected] Vi hjälper dig därefter med ditt ärende. För att vi ska kunna reklamera transportskadan till våra transportörer behöver detta göras inom 3 dagar, så vi är tacksamma om du kan meddela oss inom denna tid. Tänk på att spara emballaget om du ändå hämtat ut dina produkter, så att returtransporten kan ske på ett säkert sätt. 

 

EJ UTLÖSTA PAKET & FELAKTIGA LEVERANSADRESSER

Hämtar du inte ut ett beställt paket så debiterar vi dig för närvarande 200 kr. Detta gör vi för att täcka våra kostnader för hantering, emballage, frakt, returfrakt, återbetalning och administration.

Har du angett en felaktig leveransadress eller flyttat utan eftersändning så kommer din sändning sannolikt att returneras till oss av transportören. Så snart returen kommit tillbaka till oss kontaktar vi dig via den e-mailadress du angett vid köpet, för att få din korrekta adress. Om du önskar så skickar vi återigen ut dina varor (till nya adressen). För detta måste vi tyvärr debitera dig 100 kr för den extra administration och merkostnader som uppstått i och med en ny frakt. Får vi inte svar från dig inom en månad eller om du väljer att avbeställa varorna kommer vi att hantera ärendet på samma sätt som ett ej uthämtat paket och alltså debitera dig (för närvarande) 200 kr.

Ovanstående gäller både privatpersoner och företagskunder.

 

SEKRETESS OCH SÄKERHET

I samband med beställningen din order så anger du dina person- eller företagsuppgifter, såsom t.ex.  namn, personnummer eller registreringsnummer, adress, telefonnummer och e-postadress. I samband med detta godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Enligt GDPR och Personuppgiftslagen får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du genomför ett köp i vår webbshop eller anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att vi lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning. Mer information om GDPR och vår integritetspolicy hittar du under rubriken Integritespolicy längst ner på vår sida.

 

PERSONUPPGIFTS- OCH ANTI-SPAM POLICY

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddsförordningen (GDPR) och personuppgiftslagen (PUL). Mer utförlig information om GDPR och vår integritetspolicy hittar du här. Du har rätt att ta del av av dina personuppgifter som finns lagrade. Är uppgifterna felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. För att lämna ut dina uppgifter krävs att du sänder en signerad begäran till oss.

Vi medverkar inte till någon slags SPAM. Som kund hos oss kan du få meddelande rörande din order, betalning eller annan kommunikation som du själv initierat. E-postmeddelande från tredje part eller kommunikation rörande varor & tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte.

Du kan få information, nyhetsbrev och erbjudanden men endast om du godkänt detta genom att t.ex. starta en prenumeration på vårt nyhetsbrev. I dessa fall kan du enkelt avregistrera dig från medlemsutskicken via en länk i meddelandet utan att behöva logga in. Avanmälan kan också göras direkt i webbutiken eller genom att på annat sätt kontakta oss. Tänk på att om du registrerat dig flera gånger kan det krävas att du också avanmäler dig flera gånger.

 

SMS-UTSKICK

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör lagd order. Mobilnumret används inte på något annat sätt. Någonsin.

 

COPYRIGHT

Allt material på våra sidor är copyrightskyddat av Unikgruppen Sverige AB som äger Dekorplastbutiken.se. Det innebär att alla texter, bilder, illustrationer och layout är skyddade. Alla bilder och varumärken som omnämns eller visas på vår webbplats är copyright- eller varumärkesskyddade till respektive ägare.

För att använda material från våra sidor krävs skriftligt tillstånd från Unikgruppen Sverige AB. Detta ansöker ni genom att mejla till [email protected]

 

FALSKA BESTÄLLNINGAR OCH STORT ANTAL PROVBITAR

Upptäcker vi falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer dessa att polisanmälas. Om vi misstänker att en beställning är falsk förbehåller vi oss rätten att annullera denna.

 

COOKIES

Vi använder oss av cookies (textfiler), precis som de flesta webbplatser. Det görs för att ge dig tillgång till fler funktioner som t.ex. varukorg och inloggning. Är cookies inte aktiverade i din webbläsare kommer sidan inte att fungera korrekt. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies, hur du aktiverar dem och hur de kan undvikas under rubriken Cookies längst ner på vår sida.