• Fraktfritt på köp över 400 kr | Ingen fakturaavgift
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna
Snabb leverans / Säkra betalningar

RETUR, ÅNGERRÄTT & REKLAMATION


RETUR OCH ÅNGERRÄTT

Du har som privatperson  rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning, enligt Distans- och Hemförsäljningslagen. Meddelande om detta ska lämnas till oss så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp står du som kund för returfrakten.

Ångerrätten gäller dock inte vid specialbeställda varor (5 paragrafen) t.ex gäller det inte för måttbeställd kakeldekor utanför de ordinarie valbara måtten. När du lägger en order på specialbeställda mått samtycker du till att vi tillverkar dina varor speciellt för dig och att ångerrätten försvinner därmed. Är du osäker så kontakta vår kundtjänst.

Vi följer självklart Konsumentverkets rekommendationer (www.konsumentverket.se) och har aldrig haft något ärende som vi inte kunnat lösa på ett bra sätt direkt med kunden.

 

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:

1) Kontakta vår kundtjänst via email [email protected] inom 14 dagar och returnera sedan varan inom 30 dagar efter att du mottog den.

2) Varan ska vara i oförändrat skick, alltså oanvänd och ej förstörd eller skadad.

3) Varan ska vara komplett och i originalförpackning. Delar av varan accepteras inte. Är returen ej komplett kan returen nekas och extra kostnader som uppkommer debiteras kunden.

4) Vid retur tillbaka till oss står kunden för transportrisken om varan skadas. Inga paket löses ut mot postförskott. Säkrast är att alltid spara postkvittot tills returärendet är avklarat.

5) Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter att returen ankommit oss, förutsatt att ovanstående punkter följts.


REKLAMATION

Om du har fått en produkt som är skadad, felaktig eller på annat sätt defekt så ska du kontakta oss. Skicka ett e-mail till [email protected] så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. 

Självklart ersätter vi dig för varan och eventuell frakt- och fakturaavgift om det skett något misstag från vår sida, men några andra anspråk på ersättning beaktas inte. I de fall en vara byts ut åligger det dig som kund att returnera den felaktiga till oss. Vi skickar i dessa fall en returetikett till dig som du ska använda. Använder du denna står vi för returfrakten. Returer får absolut inte ske mot postförskott och vår kundtjänst skall alltid kontaktas innan produkter returneras. Ring gärna så hjälper vi dig!

Reklamation av synliga fel ska göras innan produkten monteras och används. Vi ber er kontrollera produkten och meddela oss eventuella felaktigheter inom sju (7) dagar efter att du mottagit försändelsen. Som köpare har du ingen rätt att reklamera synliga fel på redan monterade produkter, alltså  där skyddsplasten på dekorplastens baksida avlägsnats. Vid dolda fel och skador på redan monterade produkter kräver vi normalt fotodokumentation av problemet. Vill du genomföra en reklamation så kontaktar du vår kundtjänst via e-mail på [email protected], så hjälper vi dig med en smidig hantering.

För oss är det självklart att i alla lägen följa Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag. Det innebär bland annat att du har rätt att häva ditt köp om våra produkters egenskaper inte stämmer överens med våra beskrivningar och vad vi avtalat vid köpet. I Sverige gäller denna reklamationsrätt under tre (3) år. Eventuella tvister skall avgöras av svensk domstol och enligt svensk lag. Ännu har vi inte haft ett enda ärende som vi inte kunnat lösa på ett bra sätt tillsammans med kunden.

För skador på paket och andra problem med transporten se närmare under rubriken Betalning & Leverans längst ner på sidan.